Peuterspeelzaal

Peuterspeelzaal Het Kinderatelier

In wijkcentrum Orca (naast onze school) is Peuterspeelzaal Het Kinderatelier van Doomijn Kinderopvang gevestigd.

Deze opvangsvorm is een goede opstap naar de basisschool. Kinderen leren spelenderwijs samen te zijn in een groep: gezellig samen spelen en zingen, zitten in een kring, luisteren naar verhaaltjes, wachten op je beurt. Ze ontdekken op die manier dat pedagogisch medewerk(st)ers goed voor hen zorgen. Als de kinderen naar de basisschool gaan, krijgen zij een verslag mee van de ervaringen die de pedagogisch medewerk(st)ers met hun hebben gehad. Op deze manier kunnen de leerkrachten meteen aansluiten bij reeds opgedane vaardigheden waardoor het kind door kan gaan met zijn ontwikkelingen.

In Orca heeft Doomijn twee groepsruimtes en hierdoor alle bewegingsvrijheid. Precies wat kinderen zo fijn vinden. Is het vrij spelen, dan gooien ze de deuren wagenwijd open en spelen alle kinderen met elkaar! Ze bezoeken elkaars speelhoeken, zoals de Bouwplaats, het Huis of de Bieb. Dat is altijd een feest.

De buitenruimte is misschien wel nóg feestelijker! De kinderen verstoppen zich tussen de struiken, kijken uit vanaf de heuveltjes, ontdekken vlinders en insecten tussen de bloemen. Oh, en het verkeersparcour met écht verkeerslicht, dat is natuurlijk helemaal geweldig! Natuurlijk gaan ze ook buiten deze locatie op pad. Wandelen vinden ze heerlijk, hand in hand naar het park of in het Orderbos. De peuters bezoeken soms ook onze school om gezamenlijk activiteiten te ondernemen.