brede school Orden

In de wijk Orden worden na schooltijd allerlei activiteiten voor de kinderen georganiseerd. Ze kunnen meedoen aan:

Sport van de Maand
De kinderen van groep 5 t/m 7 kunnen vanaf september weer meedoen aan allerlei sporten. Verschillende sportverenigingen, in samenwerking met Accres (Sportondersteuning Apeldoorn), zorgen voor een goede begeleiding. De kinderen kunnen zich maandelijks aanmelden. De sporten vinden plaats bij de accommodaties van de organiserende verenigingen.

Sportinstuif
Omdat de ‘Sport van de Maand’ voor onze kinderen vaak te ver weg is, heeft Accres voor onze wijk de ‘Sportinstuif’ ingesteld. Dit houdt in dat zij een gratis sportpas kunnen krijgen, waarmee ze aan verschillende sportonderdelen kunnen deelnemen. CIOS-studenten begeleiden de activiteiten in samenwerking met onze school. Deze worden gehouden in de gymzaal aan de Morinistraat.

Tijd:
dinsdagmiddag van 15.30 uur tot 16.30 uur voor de groepen 3 t/m 5 en van 16.30 uur tot 17.30 uur voor de groepen 6 t/m 8.
De kinderen van Spitsbergen komen graag naar de ‘Sportinstuif’.

Kunstzinnige activiteiten
Edu-Art, Markant en Wisselwerk organiseren op een aantal middagen na schooltijd creatieve activiteiten, waaraan de kinderen in onze wijk in de meeste gevallen gratis kunnen deelnemen.