Op Stap taalcursus

vrijdag 24 augustus 2018

Hoe werkt het op school?

Een korte taalcursus voor ouders

Heeft u kinderen op de basisschool? Wilt u meer weten over hoe het allemaal werkt op school? En wilt u graag oefenen met Nederlands spreken? Dan is de taalcursus in de Spitsbergenschool misschien iets voor u.

Zes lessen: De cursus begint op woensdag 29 augustus en duurt zes weken. U heeft één keer per week les van 9-11.30 uur. Er kunnen tien mensen meedoen. Een docent geeft de lessen en aan het eind van de cursus krijgt u een certificaat. Heeft u kleine kinderen? Die mag u meenemen. Wij zorgen voor oppas.

Meedenken: Op de cursus praten we over school en opvoeding. U mag zeggen waar u het over wilt hebben, bijvoorbeeld over tienminutenavonden of rapporten. Of over de schoolkeuze na de basisschool. Iets anders mag ook. We kiezen wat de meeste mensen interessant vinden. Door samen te praten leert u vanzelf beter Nederlands én meer over onderwijs en opvoeding.

Meedoen: U kan meedoen als u niet (meer) hoeft in te burgeren. Wilt u meer weten over de cursus of u opgeven? Bel of mail dan naar Khadija Ben Azzouz, coördinator Opstap bij Stimenz, telefoon 088-78 46 464, k.benazzouz@stimenz.nl. U kunt op maandagen en woensdagen van 9-11 uur ook binnenlopen bij de Spitsbergenschool, Morinistraat 6, 7312 KC Apeldoorn.

Handiger worden op de computer

Een afspraak maken bij de gemeente, berichten versturen of iets opzoeken. Dat kan allemaal op de computer. Denkt u wel eens: “Was ik daar maar wat handiger in?” Doe dan mee met de cursus Digiwijzer in de Spitsbergenschool.

In zes keer digiwijzer: Op dinsdag 9 oktober starten we met een cursus Digiwijzer. Net als bij de taallessen duurt deze cursus zes weken. U heeft één keer per week les van 9-10.30 uur. Ook hier kunnen tien mensen meedoen.

Meedoen: De cursus is voor iedereen, of u van Nederlandse of buitenlandse afkomst bent. U mag meedoen als u niet aan het inburgeren bent. Voor informatie en aanmelden kunt u terecht bij Khadija Ben Azzouz, coördinator Opstap bij Stimenz, telefoon 088-78 46 464, k.benazzouz@stimenz.nl.