Wetenschap en techniek

maandag 13 juni 2016

Dit schooljaar hebben wij dankzij een premie van KWTO van 1000 euro een aantal activiteiten op het gebied van wetenschap en techniek kunnen uitvoeren. KWTO staat voor Kenniscentrum Wetenschap Technologie Oost, dit is een samenwerkingsverband van 10 schoolbesturen, Pabo Saxion, Pabo Windesheim, Pabo Viaa Zwolle, Katholieke Pedagogische Academie Zwolle en Universiteit Twente. KWTO ondersteunt basisscholen en leerkrachten in Oost Nederland (Overijssel en Veluwe) om onderwijs in W&T vorm te geven. Het team heeft aan het begin van het schooljaar een cursus gevolgd om Proefjesproof te zijn. De groepen 5 t/m 8 hebben lessen gehad via Markant waarbij zij in het Fablab aan het lasersnijden zijn geweest en hun figuren in 3d hebben mogen printen. Dinsdag 8 december hebben de kinderen van groep 6 een les over techniek gehad van gastdocent Reinhart Voulon. De kinderen hebben aan van alles mogen sleutelen en in elkaar mogen zetten.
Ook zijn er 2 leskisten van Levelwerk aangeschaft waarbij pluskinderen mogelijkheden hebben om met techniek te werken.