Schoolvoetbal van 19 april (finales)

woensdag 19 april 2017

De jongens en meisjes van obs Spitsbergen traden op woensdagmiddag 19 april jl. aan voor de finale wedstrijden van het schoolvoetbal.

Als poolwinnaar van 12 april hadden we natuurlijke hoge verwachtingen.

De eerste wedstrijd om uit te maken of we om de 1e of 2e plaats zouden strijden of om de 3e of 4e plaats was tegen basisschool De Beemte. Bij deze wedstrijd zaten de zenuwen ons wat dwars en ook de scheidsrechter nam een beslissing die voor ons nadelig uitviel. De officiële eindstand werd 2-1 voor De Beemte maar in onze ogen was het 1-1 en hadden er strafschoppen moeten worden genomen.

De uitslag zorgde er voor dat we de 2e wedstrijd voor de 3e of 4e plaats dienden te strijden.  Emotioneel aangeslagen door wedstrijd 1, ging ons team van start. Al snel kwamen we op voorsprong die we ook even snel weer verspeelden. Met 2-2 gingen we de 2e helft in. Toen begon onze ploeg gas te geven en kon uiteindelijk de wedstrijd naar ons toe worden getrokken. De tegenpartij, De Reiziger, kreeg nog 4 treffers van onze spitsen te verwerken. Einduitslag – 6-2 voor Spitsbergen.

Hiermee sleepten we de 3e plaats binnen en een mooie trofee.

Via deze link komt u bij de voetbalfotoreportage van 12 en 19 april : foto’s