010419 NWSSpitsbergenLP055 (2)
nieuwsbrief openbare basisschool Spitsbergen | maart 2022

Leerkracht wisselingen

Juf Rachel is afgelopen maandag 28 maart weer begonnen in groep 4. Juf Dilek is vanaf 29 maart met zwangerschapsverlof. Juf Charlotte werkt op maandag en dinsdag in de taalklas en op woensdag, donderdag en vrijdag in groep 3.

Bezoek NEMO- groep 5 t/m 8

De groepen 5 t/m 8 brengen op dinsdag 5 april een bezoek aan NEMO in Amsterdam. De leerlingen steken door zelf te doen spelenderwijs veel op van de wereld van wetenschap en techniek. We vertrekken om 8.30 uur met de bus en zijn tussen 14.30 en 15.00 uur weer terug op school. Zorgt u er a.u.b. voor dat uw kind op tijd op school is. De kinderen hoeven alleen voor de ochtend wat te drinken en te eten mee te nemen. De lunch wordt voor iedereen bij NEMO verzorgd. Het wordt een leerzame en gezellige dag!

Open Dag

Op woensdag 6 april doet onze school mee aan de gezamenlijke open dag van basisscholen in Apeldoorn. Fijn dat dit weer mogelijk is!

Wij bieden ouders graag de mogelijkheden om een goede schoolkeuze voor hun kind te maken. Sfeer proeven op school speelt daarbij een belangrijke rol. Tijdens de open dag op 6 april kunnen ouders van 09.00 tot 12.00 uur een bezoek brengen aan onze school.

Ken je ouders in je omgeving die op zoek zijn naar een basisschool? Attendeer ze gerust op de open dag van 6 april!

Schoolvoetbal groep 7/8

Woensdag 6 april doen wij mee met het schoolvoetbaltoernooi. Wij hebben dit schooljaar twee teams ingeschreven: groep 8 (team 1) en groep 7 (team 2). Wij zullen voetballen op de velden van Victoria Boys. Het toernooi begint om 14.30 uur en zal eindigen om 17.00 uur. De leerlingen die meedoen, krijgen deze week nog een formulier mee met meer informatie. Kom ons allen toejuichen en laten we hopen op een sportief toernooitje!

Schoolvoetbal groep 7/8

Palmpaasoptocht

Vrijdag 8 april om 10.30 uur lopen we met de kleuters de palmpaastoptocht . U bent van harte welkom om met ons mee te lopen.

Palmpaasoptocht

Paasfeest

Het Paasfeest wordt dit jaar op school op woensdag 13 april gevierd. We starten die dag met een Paasontbijt. Dus thuis hoeven de kinderen niet te ontbijten! Na het ontbijt gaan we allerlei leuke Paasactiviteiten doen.

Schoolreis groep 3, 4 en 5

Na lang wachten is het eindelijk zover! We gaan op schoolreis!
De groepen 3, 4 en 5 gaan op donderdag 14 april naar De Spelerij/Uitvinderij in Dieren. We vertrekken vanuit school om 9.15 uur met de bus en zullen ongeveer tussen 15.30 en 16.00 uur weer terug zijn op school. Het is van belang dat de kinderen die dag kleren moeten dragen waarin ze vies en nat mogen worden. Extra kleding, zoals sokken, onderbroek, t-shirt, broek en een handdoek kan handig zijn. De kinderen krijgen komende week nog extra informatie mee over het schoolreisje. We rekenen op een gezellige dag!

Schoolfruit

Het schoolfruit project (EU-schoolfruit) stopt helaas voor dit schooljaar op donderdag 14 april. We hebben 20 weken lang mogen genieten van gratis fruit en groente op school. Wij hopen aankomend schooljaar weer aan deze actie mee te kunnen doen.

Schoolfruit

Schoolreisje groep 6, 7 en 8

Wij gaan dit schooljaar met de bovenbouw op schoolreisje naar: Het Klimbos (Veluwe). De exacte datum voor dit uitje staat nog niet vast, wel is bekend dat het schoolreisje plaats zal vinden in de maand april. Binnenkort ontvangen jullie meer informatie over de schoolreis en de kosten hiervan. Wij hebben er enorm veel zin in!

Vrije dagen

Alle kinderen zijn vrij op:
vrijdag 15 april = Goede Vrijdag
maandag 18 april= Tweede Paasdag
woensdag 27 april = Koningsdag

CITO groep 8

Dit schooljaar vindt de Centrale Eindtoets voor groep 8 plaats op: woensdag 20 en donderdag 21 april. De eindtoets wordt dit jaar digitaal afgenomen. Dat wil zeggen dat de toets adaptief is, oftewel afgestemd op het niveau van de leerling. Wij wensen de leerlingen heel veel succes!

Koningsspelen

Op vrijdag 22 april doen wij mee met Koningsspelen. De kinderen moeten voor de ochtend eten en drinken meenemen. Na de gezamenlijke start om 8.30 uur met het ingestudeerde dansje naast het voetbalcourt, gaan we (alleen als het niet regent) allerlei sport- en spelactiviteiten doen. De groepen 1 en 2 doen dat op het kleuterplein en de groepen 3 t/m 8 gaan samen op het grote plein. Het wordt een sportieve dag!

Koningsspelen

Sport van de maand- mei

In de maand mei kunnen de kinderen meedoen met de volgende activiteiten: Korfbal, 11,18 en 25 mei ( groep 3 t/m 8), BMX, 12 en 19 mei ( groep 3 t/m 8), Tennis, 13,20 en 27 mei (groep 3 t/m 8), Schermen 7,14 en 21 en 28 mei ( groep 5 t/m 8), Waterpolo, 8, 15 en 22 en 29 mei ( groep 3 t/m 8). Mochten de kinderen mee willen doen, dan kunnen zij zich opgeven vóór 23 april 2022 via www.sportvandemaand.nl

Marge kleuters

Op vrijdag 29 april zijn de kleuters vrij.

Cultuurmenu groep 5 en 7

Groep 5 en 7 hebben in april en mei lessen in het kader van het Cultuurmenu. Dit jaar staat in het teken van Erfgoed. Voor groep 5 is de voorbereidende les op school op donderdag 21 april en op donderdagochtend 12 mei brengt groep 5 een bezoek aan Kroondomein- en Paleis het Loo.
Groep 7 heeft op dinsdag 12 april een voorbereidende les op school, op dinsdag 19 april brengen zij een bezoek aan de stallen op het Loo en op dinsdag 26 april is er een afsluitende les op school.

Meivakantie

De meivakantie is opgedeeld in twee gedeeltes.
De eerste week is van zaterdag 30 april t/m zondag 8 mei,
De tweede week is van zaterdag 21 mei t/m zondag 29 mei (donderdag 26 en vrijdag 27 mei is Hemelvaart) We wensen iedereen alvast fijne feestdagen en een fijne vakantie toe!

29 mrt

Goedevrijdag

1 apr

2de Paasdag

29 apr
t/m
10 mei

20 mei

2de Pinksterdag

30 mei

Studiedag

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...