Schoolmaatschappelijk werker

donderdag 1 oktober 2020

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Mijn naam is Titianne Geerlinks en ik ben schoolmaatschappelijk werker en onderdeel van het team op de Spitsbergenschool.
Elke maandag en woensdag van 8.15 – 9.30 uur ben ik aanwezig op school. Leerkrachten kunnen bij mij terecht als ze vragen hebben over bijvoorbeeld sociaal emotionele ontwikkeling. Ook kan ik tijdens die aanwezigheid afspreken met ouders of een gesprekje voeren met een leerling.

Wanneer naar het schoolmaatschappelijk werk?
Soms maak je je als ouder/verzorger zorgen over je kind. Dan kun je daar altijd over praten met iemand op school. Bijvoorbeeld met de leerkracht of de intern begeleider, maar je kunt ook in gesprek gaan met de schoolmaatschappelijk werker.
Bijvoorbeeld als je vragen hebt over de opvoeding en/of ontwikkeling van je kind. Of je maakt je zorgen over het gedrag: je kind is lusteloos of juist overactief; of heeft moeite met het aangaan van contacten met leeftijdsgenoten of bijvoorbeeld pesten.
Ook kun je bij mij terecht met vragen over echtscheiding, financiën, sporten en/of activiteiten in de wijk.
En dan?
Ik kan je verder helpen door samen te onderzoeken wat er speelt en tips te geven om te kijken of het werkt. Of om meer ondersteuning te organiseren als dat nodig is.
Daarnaast kan het zo zijn dat je kind, als het bijvoorbeeld niet lekker in zijn vel zit, dan kan ik met je kind in gesprek om te bekijken waar het vandaan komt. Uiteraard kan ik pas in gesprek als ik toestemming heb van de ouder(s).
Soms is een luisterend oor, een steuntje in de rug van iemand die wat verder van je af staat, net even wat je nodig hebt waardoor je daarna zelf weer verder kunt.
Gegevens:
Daarnaast ben ik bereikbaar op maandag, dinsdag woensdag en vrijdagochtend, via 06-13341973 of via t.geerlinks@stimenz.nl. Ook via Whatsapp kunt u mij bereiken.

Met vriendelijke groet,
Titianne Geerlinks