Kinderkoor uit Oeganda

donderdag 1 juni 2017

Dinsdag 19 juni komt het kinderkoor UP4S uit Oeganda bij ons op school workshops geven aan de kinderen. Om 8:15 heten ze iedereen op het plein welkom met djembe’s en gezang. Kom daarom goed op tijd! Om 14.15 uur sluiten zij de middag af met een voorstelling voor de ouders en iedereen die wil komen kijken. Tijdens de voorstelling hebben zij ook kraampjes waarbij zij souvenirs uit Oeganda verkopen. Het zijn allemaal spulletjes in de prijsklasse 1,2,3,5,7, en 10 euro. Zij verkopen dan verschillende leuke Afrikaanse spullen, denk aan trommels, Afrikaanse diertjes, vogels, armbandjes, kettingen en nog veel meer. Het kinderkoor is afkomstig van de Kidsgear Primary school in Bukomansimbi, een school die een thuis biedt aan wees- en kansarme kinderen in Oeganda. De opbrengsten zijn voor de complete zorg voor deze kinderen.