Corona-regels

dinsdag 23 maart 2021

Terwijl we allemaal ons uiterste best doen gaat het nog niet echt goed!

De landelijk aantal besmettingen blijft nog steeds erg hoog. Dit kunnen wij samen alleen omlaag
krijgen als iedereen zich zo veel mogelijk aan de regels houdt, hoe moeilijk dit soms ook is.
Daarom even de aandacht voor onderstaande regels:

Testen:
. Na 5 dagen, dit is na laatste contactmoment met persoon die positief is getest, mag de leerling getest worden.
. Dit moet niet! Maar geeft u wel meer zekerheid.
. Bij een negatief resultaat mag de leerling weer naar school.
. Indien men zich niet wil laten testen dan blijft de leerling 10 dagen in quarantaine thuis.
. Als 1 iemand uit een groep positief wordt getest blijft iedereen van die groep thuis.
. De regels voor thuisblijven zijn: geen contact met andere personen buiten je eigen huishouding en
ook niet naar de supermarkt of andere winkels bijvoorbeeld!

Als er klachten zijn:
. Uw kind blijft thuis wanneer het verkouden is, totdat hij/zij 24 uur klachten vrij is!
. Iedereen blijft thuis bij klachten passend bij het coronavirus.
. Ook als een huisgenoot naast milde klachten ook koorts heeft of last heeft van benauwdheid.

Naar school:
. Eén ouder brengt hun kind(eren) naar school
. Ouders komen nu niet op het schoolplein. Advies is draag een mondkapje als u wilt wachten.
. Alle kinderen gaan via hun eigen deur naar binnen en wassen bij binnenkomst eerst hun handen.